Skip to content

Aunt Luisa

The film centers on an aging widow who, through a scotch-induced haze, has become convinced that Guy Lombardo and his Royal Canadians have taken up residence in her house. She hears them playing, but she’s never actually seen them as the performance is always happening in another room. (Source: Pluginz.com)

By the way, the song that poor Emma hears is “The Third Man Theme” by Anton Karas.

Directed by Tim Miller and Paul Taylor, this short is one of the first big leap Blur Studio have done towards the making of a feature length animated movie.

So, they’re now producing a full length version of their Rockfish. We’ll see. You can found all posts about Blur Studio here.

Il film parla di una attempata vedova che, attraverso i fumi del whiskey, si è convinta che Guy Lombardo and his Royal Canadians si sono stabiliti nella sua casa. Li sente suonare, anche se non riesce a vederli: sembra sempre che si trovino in una stanza diversa da quella in cui è lei. (Fonte: Pluginz.com)

A proposito, la canzone che la povera Emma sente è il tema de Il terzo uomo, di Anton Karas.

Diretto da Tim Miller e Paul Taylor, questo corto è il primo grande passo di Blur Studio verso la realizzazione di un lungometraggio animato.

E si da il caso che una versione lunga del loro Rockfish è attualmente in produzione. Si vedrà. Tutti i post su Blur Studio sono qui.

© Blur Studio, 2002.
Image not available

DOWNLOAD: Scarica Aunt Luisa.
[Format: Quicktime - Size: 15 MB - Running Time: 3 min.]

WATCH: Guarda Aunt Luisa in finestra.

WATCH: Guarda Aunt Luisa su Guba.
[Format: Flash]

LINK: Visita il sito di Aunt Luisa.

LINK: Visita il sito di Blur Studio.

IMDB: Pagina di Aunt LuisaTim MillerPaul TaylorGuy Lombardo

CODECS: Apple QuicktimeFlash

Post a Comment

You must be logged in to post a comment.